Sunday 5 June 2011

FILEM AKU TAK BODOH

Aku baru jer tengok citer AKU TAK BODOH lakonan Amy Mastura dan Reizman Khuzaimi.. takdelah best sangat, tapi memang mempunyai banyak pengajaran cerita tu.. sesuai untuk dilihat bagi ibu bapa yang hanya pentingkan kerjaya daripada anak-anak sendiri..

memang betulpun apa yang dilakonkan dalam filem tu, ibu bapa zaman sekarang ni hanya pentingkan harta dunia dan pangkat, supaya orang ramai akan mengagung2kan mereka.. tapi hal anak2 langsung diabaikan, kadang2 kita tengok kesian kat bebudak tu..

aku harap aku takkan menjadi sampai macam tu sekali.. cukuplah apa yang ada sekarang ni, asalkan keluarga bahagia.. buat apa nak kaya raya jika keluarga diabaikan demi kejayaan kerjaya,.. nanti anak dah besar, tak kenal pulak sapa ibu bapa dorang...

No comments:

Post a Comment